ویگوتسکی معتقد است که زبان دو کار کرد دارد ارتباط با دیگران کارکرد بیرونی و تنظیم افکار کارکرد بیرونی . بزرگسالان عموما می توانند این دو کار کرد را از هم جدا بکنند اما کودکان پیش از هفت سالگی نمی توانند به راحتی از عهده این کار برایند و کودکان بین دو تا هفت سالگی بیشتر درباه انگاره ها و افکار خود صحبت می کنند تا انتقال ان به دیگران و در نتیجه ارتباط ان ها ممکن است مخدوش شود و مانند پیاژه او این گفتار را گفتار خودمدارانه است.

سوال4

در نظر نهادگرایایی معتقد است که توانایی اکتساب زبان فطری است و مغز کودک به طور برنامه ریزی شده  است که که بتواند زبان را فرا بگیرد  و در این نظریه بر نقش سازو کار های فطری در فراگیری در فراگیری زبان تاکید دارد و انسان ها از یک نرم افزار اکتیاب زبان برخورد دارند و این نرم افزار کودکان را قادر می سازد که صرفا از طریق قرار گرفتن در یک محیط زبانی و هر زبانی را یاد بگیرد  وجود جهانی های زبانی و ماهیت جهانی اکتساب زبان این نظریه را حمایت می کند اما انچه مورد بی توجه است نحو زبان و جنبه های اجتماعی است . از انها ها زبان فطری است و در بطن انسان ها نعفته شده است. ولی در نظریه تعامل گرا انسان ها با اجتماعی شدن ان را فرا می گیرند ولی در هر دو نظریه این وجود دارد که انسان ها در نظریه تعامل گرا بر اهمیت زبان تاکید می کند در ارتباط تاکید می کند و اعتقاد آن بر این است که زبان از طریق کاربرد ان در تعامل با دیگران فراگرفته می شود و کودکان در فرهنگ های مختلف زبان را به شیوه مشابه فرا می گیرند. و هر دو نظریه جنبه ها ارتباطی   و در صحبت با دیگران را مورد توجه قرار دادند .

 

 

3

نظریه محیط نگر این نظریه نمی تواند در مورد جهانی بودن زبان و خلاقیت را تعببین کند

شواهدی کمی در این نظریه وجود وجود ندارد .

البته شکل ساده گشته ای از گفتار  بزگسالان با کودکان نقشی در فراگیری زبان ایفا می کند اما با توجه به این امر در همه فرهنگ ها اتفاق نمی افتد و نمی تواند ان را عامل اصلی در رشد و تحول زبان به حساب آورد

 سوال5

اکتشافی معرف است و اکتشاف معرف بودن مبتنی بر شباهت است . برای مثال فرد هدف گرا را به ما معرفی می کند و از ما سوال می شودکه داوری کنیم که شغل این فرد پروفسور یا یک لباس فروش باشد .بنابراین تو ذهن ما چون دونبال علم بود به شغلی مثل

 پروفسور اختصاص می دهیم پس داوری ما این است که شغل او پروفسور است

نقش تجربه در حل مسئله

پایه و اساس تشکیل تفکر در کودک

رابطه میان زبان و فلسفه

زبان ,ها ,نظریه ,کند ,کودکان ,ان ,است که ,می کند ,این نظریه ,و در ,انسان ها

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آموزش های راه اندازی کسب و کار اینترنتی وبلاگ دانشجویان آزمایشگاه دکتر لطیفی گروه های آموزشی شهرستان کلاله شهروز براری صیقلانی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر گفتار درمان موسسه علمی - فرهنگی شهید احدی FreeFire11 CarWax | کارواکس پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران